👩🏽 Maaike Kolen – de Witte

🔢 31 jaar

🏋🏼 Small group training

📆 2 x per week

✅ Fitter worden

 

In 2014 kwam ik voor het eerst in aanraking met small group training bij PTI. Samen met een club van 10 mensen gingen we ieder aan de slag met onze eigen doelstelling, maar wel samen. Ik wilde graag fitter worden nadat ik was gestopt met dansen. Een nieuwe hobby was welkom en zo kwam ik samen met mijn zusje bij PTI terecht. In 2018 was ik zwanger en stopte ik een tijdje met sporten. Nu ben ik ondertussen twee kids rijker en voel ik me weer fit.

Sporten na zwangerschap

Er zat voor mij een lange pauze tussen de periodes dat ik bij PTI trainde. Dit had te maken met twee zwangerschappen van mijn twee kids. Na de geboorte van de tweede in 2021 ben ik weer fanatiek gaan sporten en voel ik me fitter dan ooit tevoren. Al moet ik toegeven dat het opbouwen na mijn zwangerschap rustig verliep. Ik begon met lichtere gewichten, tot de coach zei dat ik meer gewicht mocht pakken. Luisteren naar je lijf, en al helemaal na een zwangerschap, was voor mij cruciaal. Uitvoering is dan toch echt het belangrijkste, daarom vond ik het erg fijn om onder begeleiding te sporten na zwangerschap.

Mijn lichaam is nu sterker en dat maakt het tillen van de kids een stuk makkelijker

Ik voel me sterker en mijn conditie is ook weer terug op het oude niveau, zelfs beter! Ik voel me fitter en dat zorgt ervoor dat ik gemakkelijk de trap op loop met de kids en ze uit bed til, ook al zijn ze ondertussen bijna 4 en 1,5 jaar. Het laatste half jaar maak ik ook gebruik van het persoonlijke voedingsplan en combineer dit met de supplementen die bij mij passen. Ik heb meer energie, slaap beter en kom doordat ik iedere dag proteïne toevoeg aan mijn shake in de ochtend eindelijk aan mijn eiwitten.

Het traject bij PTI heeft er niet alleen voor gezorgd dat mijn conditie is verbeterd en ik mij fitter voel, maar ik heb ook het vertrouwen in mijn lichaam terug na mijn zwangerschap. Dat is mijn grootste overwinning sinds ik bij PTI sport en dat komt mede door de goede coaching van alle personal trainers. Ik zou andere vrouwen ook zeker motiveren en aanraden om na hun zwangerschap met een personal trainer aan de slag te gaan; 1 op 1 coaching of in een small group setting. De coaches helpen je om op het juiste moment je lijf van de juiste prikkel te voorzien.

– Maaike Kolen – de Witte

34 jaar | Loon op Zand | Small group training | 2 keer per week

Doel: afvallen 

In juni 2020 ben ik gestart met sporten bij PTI. Waar ik moest beginnen wist ik niet. Ik had 0,0 conditie, energie en kracht. Gelukkig kun je bij PTI op elk niveau instromen en dat gaf mij vertrouwen om langzaam op te bouwen. Daarnaast wilde ik meer weten over gezonde voeding en wat het beste bij mij als persoon past. Het team van PTI heeft mij hierbij geholpen en geen vraag was teveel of te gek!

Wij hebben twee kids en schelen maar 19 maanden, dus dat was best een pittige tijd voor mijn lichaam. Ik heb altijd fanatiek paard gereden en was (bijna) dagelijks op de manege te vinden. Helaas moest ik mijn passie voor paardrijden op een laag pitje zetten in verband met medicatiegebruik tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik had dus van november 2017 tot juni 2020 niet meer gesport. Dit zorgde ervoor dat ik een verkeerde houding aannam en rugklachten ging ontwikkelen – waar ik gelukkig geen last meer van heb dankzij de osteopaat en het sporten bij PTI.

15 kilo afvallen, energieker, sterker en meer conditie

In de tussentijd heb ik mijn conditie van 0,0 😉 op kunnen schroeven naar een fit en gezond fysiek. Ik voel me energieker en sterker en daarnaast ben ik ook nog een 15 kilo afgevallen. Iedere programmering cyclus duurt bij PTI 16 weken en sluiten we af met een testweek. En ik verbreek iedere keer weer mijn eigen PR’s en daar doe ik het voor!

Mijn relatie met voeding en bewegen is positief veranderd

In het verleden kon ik redelijk obsessief bezig zijn met bewegen en met voeding. Ik heb veel meer balans in mijn dagelijkse patroon en de relatie met voeding en bewegen is in positieve zin veranderd.

Onlangs heb ik even rust moeten nemen en tijd voor mezelf door een burn-out, maar het gaat nu weer de goede kant op. Het sporten en de gezonde voeding heb ik weer opgepakt en dit merk je direct aan je lichaam en je humeur. Bewegen en gezonde voeding zijn ontzettend belangrijk voor mij, maar op z’n tijd wordt er natuurlijk ook genoten!

Vrolijke en energieke mama

Waar ik nu sta? Ik voel me sterker en ben vrij van mijn rugklachten. Ik heb een gezondere levensstijl en ben een vrolijke en energieke mama voor de kids en voor mijn man. Het is fijn om een club als PTI te hebben en te sporten met gezellige leden en goede coaches.

Wil jij net als Kim aan de slag met jouw doelstelling? Boek nu een gratis proefles!

GA JIJ JE DOELEN VERWEZENLIJKEN?

Maak het jezelf makkelijk en ervaar of PTI bij je past door middel van een gratis proefles! Ben gewaarschuwd: je verlaat de les met een nieuwe passie.
Ontdek meer

ALINE NDAGIJIMANA

28 jaar, 2x per week small group training

LEES MEER

BART PHILIPPA

32 jaar, 2x per week personal training

LEES MEER

JOOST VAN DER WERF

44 jaar, 2x per week personal training

LEES MEER

JOOST VAN BIJNEN

38 jaar, 2x per week small group training

LEES MEER