👩🏼‍🦱 Lotte Simons

🔢 41 jaar

🏋🏼 Small group training

📆 2 x per week

✅ Afvallen

Van jongs af aan ben ik al aan het stoeien met mijn gewicht. Ik heb vele diëten geprobeerd, velen ook volgehouden, vele kilo’s afgevallen, maar helaas ook steeds weer aangekomen. En altijd wat extra kilo’s. Toch heb ik altijd gesport. 

Ik heb jarenlang gehockeyd, maar moest daar door lichamelijke klachten mee stoppen na twee zwangerschappen. Toen ben ik gaan tennissen. Leuk, maar alleen dat geeft mij niet de voldoening die ik zocht. Ik heb enkele jaren geleden meegedaan aan een traject om af te vallen, waarbij je begeleid werd op het gebied van voeding en sporten. Dat sporten was vergelijkbaar met wat ik nu doe bij PTI. Maar na een paar maanden hield dat traject op en was ik op zoek naar iets vergelijkbaars. 

In de buurt van Breda kon ik niet echt vinden wat ik zocht. Via mijn vriend, die al jaren personal training volgde bij Ivy, kwam ik bij PTI voor een proefles. Ze waren toen net gestart op de huidige locatie en sindsdien ben ik niet meer weggegaan. Dit is ondertussen meer dan 3 jaar geleden. 

PTI voelde gelijk als de juiste plek voor mij

Een plek waar de lessen een opbouw hebben en je dus vooruitgang boekt, waarbij je soms diep moet gaan en waar je écht werkt aan vooruitgang. Maar vooral een plek waar ik me op mijn gemak voel, waar tijd is voor een praatje, af en toe wat gekkigheid en waar niemand meer of beter is dan de ander. Ieder heeft zijn eigen niveau en dat is oké. Daarom rijd ik graag iedere week een paar keer op en neer vanuit Breda om te gaan sporten. 

Veel fysieke voordelen

Aan mijn lijf merk ik dat ik minder last heb van loshangend vel en dat ik beter op gewicht kan blijven door het sporten. Ik merk dat ik het zelfs mis als ik een week niet kan sporten, daar word ik chagrijnig van. 

Qua conditie en kracht ben ik enorm vooruit gegaan. Dat merk je vooral ook door de testweken. Tot nu toe heb ik iedere keer wel een aantal PR’s kunnen neerzetten. De laatste keer lukte het me eindelijk om 100 kilo te deadliften, daar ben ik best trots op!

Sporten bij PTI is voor mij een goede keuze geweest. Het is niet alleen het lichamelijk sterker worden, maar ook even een moment voor jezelf. Even je hoofd leeg maken na een werkdag, even een praatje maken met de mensen en trainers daar en als het een keer niet zo lekker gaat mag dat ook. Ik voel me veel beter als ik regelmatig bij PTI te vinden ben en baal er ook echt van als ik een keer niet kan door werk of andere afspraken. 

Rust en ruimte en genoeg energie voor mijn gezin en werk

Zoals ik hiervoor al zei is het even een moment voor mezelf. Op mijn werk laat ik zelfs ieder jaar in mijn normjaartaak opnemen dat ik tijd wil hebben om te sporten. Met een gezin en drukke baan soms lastig om alles gepland te krijgen. 

Wij eten met het gezin geen enkele doordeweekse avond samen omdat wij allemaal wel één of twee dagen aan het sporten zijn. Hierdoor kunnen we wel allemaal doen wat we leuk vinden, ook de kinderen, en zorgen we ervoor dat we in het weekend wel samen zijn. 

Door het sporten ben ik wel fitter en kan ik meer leuke dingen doen met de kinderen, zowel thuis als op school. Ik heb er veel meer energie voor en plof niet alleen maar uitgeblust meer neer op de bank.

34 jaar | Loon op Zand | Small group training | 2 keer per week

Doel: afvallen 

In juni 2020 ben ik gestart met sporten bij PTI. Waar ik moest beginnen wist ik niet. Ik had 0,0 conditie, energie en kracht. Gelukkig kun je bij PTI op elk niveau instromen en dat gaf mij vertrouwen om langzaam op te bouwen. Daarnaast wilde ik meer weten over gezonde voeding en wat het beste bij mij als persoon past. Het team van PTI heeft mij hierbij geholpen en geen vraag was teveel of te gek!

Wij hebben twee kids en schelen maar 19 maanden, dus dat was best een pittige tijd voor mijn lichaam. Ik heb altijd fanatiek paard gereden en was (bijna) dagelijks op de manege te vinden. Helaas moest ik mijn passie voor paardrijden op een laag pitje zetten in verband met medicatiegebruik tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik had dus van november 2017 tot juni 2020 niet meer gesport. Dit zorgde ervoor dat ik een verkeerde houding aannam en rugklachten ging ontwikkelen – waar ik gelukkig geen last meer van heb dankzij de osteopaat en het sporten bij PTI.

15 kilo afvallen, energieker, sterker en meer conditie

In de tussentijd heb ik mijn conditie van 0,0 😉 op kunnen schroeven naar een fit en gezond fysiek. Ik voel me energieker en sterker en daarnaast ben ik ook nog een 15 kilo afgevallen. Iedere programmering cyclus duurt bij PTI 16 weken en sluiten we af met een testweek. En ik verbreek iedere keer weer mijn eigen PR’s en daar doe ik het voor!

Mijn relatie met voeding en bewegen is positief veranderd

In het verleden kon ik redelijk obsessief bezig zijn met bewegen en met voeding. Ik heb veel meer balans in mijn dagelijkse patroon en de relatie met voeding en bewegen is in positieve zin veranderd.

Onlangs heb ik even rust moeten nemen en tijd voor mezelf door een burn-out, maar het gaat nu weer de goede kant op. Het sporten en de gezonde voeding heb ik weer opgepakt en dit merk je direct aan je lichaam en je humeur. Bewegen en gezonde voeding zijn ontzettend belangrijk voor mij, maar op z’n tijd wordt er natuurlijk ook genoten!

Vrolijke en energieke mama

Waar ik nu sta? Ik voel me sterker en ben vrij van mijn rugklachten. Ik heb een gezondere levensstijl en ben een vrolijke en energieke mama voor de kids en voor mijn man. Het is fijn om een club als PTI te hebben en te sporten met gezellige leden en goede coaches.

Wil jij net als Kim aan de slag met jouw doelstelling? Boek nu een gratis proefles!

GA JIJ JE DOELEN VERWEZENLIJKEN?

Maak het jezelf makkelijk en ervaar of PTI bij je past door middel van een gratis proefles! Ben gewaarschuwd: je verlaat de les met een nieuwe passie.

 

Ontdek meer

ALINE NDAGIJIMANA

28 jaar, 2x per week small group training

LEES MEER

BART PHILIPPA

32 jaar, 2x per week personal training

LEES MEER

JOOST VAN DER WERF

44 jaar, 2x per week personal training

LEES MEER

JOOST VAN BIJNEN

38 jaar, 2x per week small group training

LEES MEER